I forretningsplanens baggrundsoplysninger skal du skrive et telefonnummer. I selve forretningsplanen er det fint nok med dit privatnummer, men det er godt at gøre overvejelser om du vil have en separat telefon til din klinik.
I dag er der ikke ret mange der vælge fastnettelefon til sin klinik. Dels fordi det er en dyr løsning og dels fordi den ikke er fleksibel. Du sidder ikke på klinikken i otte timer hver dag og passer telefon. De fleste terapeuter laver andre ting uden for klinikken når der ikke er klienter.
Derfor har du brug for en mobiltelefon så du kan besvare opkald fra dine klienter som eventuelt vil booke en tid til behandling.
Det kan dog være lidt besværligt at rende rundt med to telefoner, din private og klinikkens, så hvis du vælger at have et separat nummer til klinikken, så vil jeg anbefale at du undersøger hvilken løsning dit teleselskab kan tilbyde så du har to numre tilknyttet dit simkort.
Jeg ved at der findes flere muligheder og de fleste selskaber har en billig løsning til små virksomheder.
Min løsning
Jeg har valgt at bruge mit privatnummer selvom det kunne være en fordel at have et specielt nummer til klinikken. Med et separat nummer har jeg mulighed for at se hvornår et opkald er arbejdsrelateret og jeg kan så vælge at lade være med at tage telefonen når jeg holder fri.
Et separat nummer har også en markedsføringsmæssig værdi. Dit firma får sin egen plads i telefonregistre og det øger troværdigheden omkring din klinik.
Det til trods har jeg alligevel valgt at bruge samme telefonnummer. Det har jeg gjort fordi jeg har minimeret mine opkald fra klienter og samarbejdspartnere. Langt den største del af min kommunikation foregår via min hjemmeside og e-mail.
Det er meget sjældent at jeg modtager opkald fra klienter på telefonen. Klienten foretrækker nemlig ofte at bestille tid online via et bookingsystem. At oprette et bookingsystem på min hjemmeside er en af de bedste investeringer jeg har gjort. Det minimerer opkald og det frigør en masse tid med planlægning og booking.
Et bookingsystem beregner nemlig selv de ledige tider og sørger for at opdatere min kalender.
Jeg prøver så vidt muligt at automatisere de administrative dele af min klinik.
Jeg kan anbefale at se lidt nærmere på Gecko Booking; det er både nemt og billigt at bruge. Du kan se her hvordan jeg har integreret mit bookingsystem.
Skriv et svar